Gode råd til en som hadde rift 3b ved forrige fødsel?

Anonym
Fredag 9. nov. 2018 11:52

Her er spørsmålet hennes på nettpraten i dag:
"Jeg er i uke 38+2 i dag og ska settes igang på onsdag er da 39+1
Grunnet stort barn og rift 3b med plager.

Jeg skal føde vaginalt igjen, har bestemt meg for det. Men etter ha lest masse så ser jeg dette er ikke det lureste å gjøre? Med tanken på ny revning og gammelt arrvev.
Jeg er livredd for revne å få lukkemuskelen revet opp igjen å verstefall få tarmen utlakt.
Ska jeg ringe å få time til keisersnitt eller tror du dette kan gå bra?"

Har du noen gode råd og erfaringer å dele?
Vennlig hilsen jordmor Siri

Anonym
Lørdag 10. nov. 2018 01:11

Det kan gå bra, og det kan gå dårlig. Det er, naturlig nok, umulig å si noe som helst om. Du bør ringe og snakke med sykehuset om det, så kan de råde deg, fremfor hysteriske kvinnfolk her på forumet som bare kommer til å gi deg sine historier, som strengt tatt er helt irrelevante, da deres kropper ikke er din kropp.

Anonym
Mandag 12. nov. 2018 23:12
Det kan gå bra, og det kan gå dårlig. Det er, naturlig nok, umulig å si noe som helst om. Du bør ringe og snakke med sykehuset om det, så kan de råde deg, fremfor hysteriske kvinnfolk her på forumet som bare kommer til å gi deg sine historier, som strengt tatt er helt irrelevante, da deres kropper ikke er din kropp.

Hei
Har rift 3C fødte på nytt en baby på
4,4 kg og det gikk supert :) fikk et pynte sting isteden for revne helt til endetarmsmuskelen.
Synes du er tøff som vil føde vaginalt og lytter du til jordmor når hodet er på vei ut så blir det bedre.
Dem er flinke på sus vertfall angående rifter og fødsel.
De klipper også ved behov ;) masse lykke til nå

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}