5+5 blødning

Anonym
Søndag 25. nov. 2018 17:34

Hei!

Jeg har hatt symptomer på graviditet, og tok derfor en test- har forøvrig tatt 5 tester som er positive.

I dag er plutselig ikke brystene ømme lengre, og jeg føler meg i fin form.

Hadde sex, noe som gjorde litt vondt. Går på do i etterkant hvor jeg ser friskt rødt blod på papiret- også lignende menssmerter nederst på venstre side.

Har noen opplevd det samme? Er det normalt? Grunn til bekymring?

- Bekymret førstegangsfødende

Anonym
Søndag 25. nov. 2018 18:40

Bekymringer gjør ingenting til eller fra, men det er umulig å si om du er gravid nå eller ikke. Testene forteller bare om hCG-nivået, og det kan være høyt lenge etter en abort.
At symptomene forsvinner, eller varierer i intensitet er normalt når man er gravid.
Det samme er menssmerter på en, eller begge sider, og smerter under samleie.
Du skal dog ikke ha samleie om det gjør vondt.
Friskt rødt blod er normalt etter sex under svangerskapet pga større blodmengde i kroppen, og skjørere slimhinner, men blødninger og smerter kan også betyr abort, og abort kan skje uten blødninger og smerter også.

Det eneste du kan gjøre er å spise riktig, ta de tilskuddene du skal, og krysse fingrene, ,en prøve å slappe av. :)

Anonym
Søndag 25. nov. 2018 19:11

Takk for svar!

Men kan hende beregning er feil også, er litt usikker på grunn av litt uregelmessig menstruasjon fra før.

Testen tok jeg mandag 19.11, og den siste testen fredag 23.11... Alle har hatt to streker, bare fått tydligere streker.

Skal til legen på onsdag, så det blir spennende :)

Anonym
Søndag 25. nov. 2018 19:17
Bekymringer gjør ingenting til eller fra, men det er umulig å si om du er gravid nå eller ikke. Testene forteller bare om hCG-nivået, og det kan være høyt lenge etter en abort.
At symptomene forsvinner, eller varierer i intensitet er normalt når man er gravid.
Det samme er menssmerter på en, eller begge sider, og smerter under samleie.
Du skal dog ikke ha samleie om det gjør vondt.
Friskt rødt blod er normalt etter sex under svangerskapet pga større blodmengde i kroppen, og skjørere slimhinner, men blødninger og smerter kan også betyr abort, og abort kan skje uten blødninger og smerter også.Det eneste du kan gjøre er å spise riktig, ta de tilskuddene du skal, og krysse fingrene, ,en prøve å slappe av. :)

Takk for svar!
Men kan hende beregning er feil også, er litt usikker på grunn av litt uregelmessig menstruasjon fra før.
Testen tok jeg mandag 19.11, og den siste testen fredag 23.11... Alle har hatt to streker, bare fått tydligere streker.
Skal til legen på onsdag, så det blir spennende :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}