Det som ikke ble

Ukjent bruker
Søndag 11. okt. 2015 21:25

Min historie er kanskje en som ikke alle vil lese, men som kan være viktig likevel. Jeg ble gravid etter to år med prøving, og vi var i ekstase. Men lykkerus ble lagt i grus etter ultralyd i uke 19. Jeg hadde en medisinsk abort uke 20 pga så mange misdannelser hos lillegutt - det var ikke forenelig med liv. Vårt valg ble ikke om, men når, og vi valgte å avslutte så fort som mulig. Balder ble født 16. september.

Dette er nå nesten en måned siden og sorgen etter det som ikke ble er fortsatt rå og nær. Vi har fått vite at fostervannsprøven som ble tatt viste at det ikke var kromosomfeil. Så da venter vi bare på obduksjonsrapporten. Det er ikke sikkert den gir noen svar på hvorfor, men negative svar er også svar.

Vi skal definitivt prøve igjen, og vi er blitt lovet tett oppfølging fra både Bærum (der Balder ble født) og fra Riksen (der vi hadde haste-ul og fant ut alt som var galt ed ham), og bare det er en ekstra trygghet. Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å være i neste svangerskap, men jeg kommer nok til å være nervøs og småskvetten.

Om noen vil lese mer om vår opplevelse rundt det å miste halvveis i svangerskapet, så les gjerne på http://www.mammanett.no/blogg/aryn/det-ingen-vil-hore Det er gjerne ikke et tema man ønsker å komme inn på, spesielt når man er gravid, og det skjønner jeg. Men om det kan hjelpe noen i samme situasjon, eller noen som kjenner noen som har gått igjennom noe av det samme, så er det bare enda bedre.

Anonym
Onsdag 3. feb. 2016 22:53

Huff trist lesing , håpe at det går deres vei
Ønsker dere all lykke til

Ukjent bruker
Søndag 14. feb. 2016 16:27

Takk, vi prøver enda. Uten hell. Skjer det ikke noe neste måned, får vi hjelp fra sykehuset til å gå videre. En liten trøst, ihvertfall.

Anonym
Søndag 14. feb. 2016 18:47
Takk, vi prøver enda. Uten hell. Skjer det ikke noe neste måned, får vi hjelp fra sykehuset til å gå videre. En liten trøst, ihvertfall.

Ta gjerne vitamintilskudd for gravide gjennom hele prøveperioden, (og svangerskapet og ammeperioden, ) så føler du at du gjør noe proaktivt mens dere prøver. :)
Om du ikke tar det, er det viktig at du uansett får i deg folat. (Også det så legen som nevnt over.)
Lykke til!

Ukjent bruker
Tirsdag 10. mai 2016 20:38

Hei! Hvordan går det med dere? Fikk påvist MA i dag, etter 1 år med prøving. "Heldigvis" gikk det ikke så langt som for dere, men det gjør fortsatt ubeskrivelig vondt. Så selv om historiene ikke er helt den samme, har det endt med samme resusltat, og det er fryktelig sårt. Håper på positiv test igjen fort <3

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}