MA 2 ganger...

Anonym
Fredag 1. jan. 2016 20:41

Det har nå snart gått 1år siden vi opplevde vår 2. MA. Etter denne opplevelsen føler jeg at alt har stoppet opp. 
Etter MA første gangen(utviklingen der hadde stoppet i uke 12, men ikke oppdaget før i uke14 ca) gikk det ikke lang tid før jeg ble gravid igjen, men MA nr2 gikk mer inn på meg. Der fikk vi påvist bred nakkefold og Turners syndrom, å ca. midt i uke15 braste min lille verden.. Nå som vi har prøvd en stund føler jeg at ikke noe går vår vei.. Vi har prøvd en ganske lang tid... Mulig vi/jeg mest stresser med det å bli gravid igjen? Noen tips? Prøver vi for hardt? Har vi rett på noe mer grundigere utredning? Eller bare ta tiden med ro og det vil skje når en minst venter det?

Anonym
Lørdag 9. april 2016 23:10
Det har nå snart gått 1år siden vi opplevde vår 2. MA. Etter denne opplevelsen føler jeg at alt har stoppet opp. 
Etter MA første gangen(utviklingen der hadde stoppet i uke 12, men ikke oppdaget før i uke14 ca) gikk det ikke lang tid før jeg ble gravid igjen, men MA nr2 gikk mer inn på meg. Der fikk vi påvist bred nakkefold og Turners syndrom, å ca. midt i uke15 braste min lille verden.. Nå som vi har prøvd en stund føler jeg at ikke noe går vår vei.. Vi har prøvd en ganske lang tid... Mulig vi/jeg mest stresser med det å bli gravid igjen? Noen tips? Prøver vi for hardt? Har vi rett på noe mer grundigere utredning? Eller bare ta tiden med ro og det vil skje når en minst venter det?

Hei. Dette er triste greier. Jeg selv har hatt SA og MA 8 ganger. Ingen barn. Med samme mann. Nå er jeg gravid og er i uke 18 og det ser bra ut nå. Du må ha mista 3 ganger i løpet av 12 mnd med samme person for å få utredning. Vi har ikke tatt noen utredning på det. Vi blir lett gravide, men gikk på hormoner fra jeg visste jeg var gravid fram til uke 12. Jeg vet ikke Hva deres grunn er til MA men noen ganger kan det være uhell rett og slett. Vet det er lite morro men de første abortene syns jeg var verst. Etterhvert ble det nesten en forventning om at det gikk galt. Men prøv igjen, mange har fått det til 3,4,5 gangen. Men hvis dere vil etter 3 ganger er det mulig å få utredning. Det ser nå ut til at vi får til ting på 9 forsøk så håp finnes.

Anonym
Søndag 24. april 2016 11:21

Trist å høre at det måtte så mange forsøk til med dere.. Men godt at det endelig går bra for dere :)
Her har også nyheten i hus endelig kommet igjen, tok eggløsningstest på torsdag og den var positiv.. Med litt tanker frem og tilbake syns jeg det var litt rart med tanke på at jeg ikke hadde hatt menstruasjon siden slutten av februar.. (Har alltid hatt litt ustabil menstruasjon) Så fredag tok jeg en graviditetstest bare for å se, jeg hadde ikke store forhåpningene og regnet med den var negativ. Jeg ble helt stum, den viste Gravid 3+! Jeg veg ikke helt hva jeg skal tenke eller gjøre med tanke på de 2tidligere graviditetene. Jeg bare krysser alt jeg har for at dette virkelig vil komme i mål og at jeg slipper samme greiene igjen.. Sliter litt mentalt og kjenner at nervene helst vil ta over.. Men samtidig så gleder jeg meg! :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}