Han er ikke interesert i sex

Anonym
Søndag 17. jan. 2016 00:31

Jeg kan ikke huske sist vi hadde sex, Og pga vondt bekken har det ikke blitt så mye nå på slutten av graviditeten og da jeg prøvde å unnskylde meg for det virket han nesten lettet for å slippe og ikke spesielt skuffa. Var ikke den reaksjonen jeg ventet!
De gangene vi har sex handler det bare om han, og jeg synes sexen er drit kjedelig. Har prøvd å foreslå ting men han bare tuller bort alt og virker lite interesert. Han er ikke interessert i kroppen min og det føles trist. Vi hadde barnevakt en helg og ikke en gang da benyttet han sjangsen. Han måtte nesten overtales og da han hadde fått sitt var han ferdig og bare lo det bort da jeg spurte hva med meg?
Forholdet vårt er ikke topp for tiden, noe vi snakker om. Jeg prøver å redde familien da jeg synes det er viktigst, han sier det er viktigst å prioritere kjæresteforholdet. Men jeg har gitt opp da jeg mener at sex er en viktig del av å være kjærester og han er jo ikke interesert.
Hvordan kom dere i gang igjen etter fødsel med to småbarn?
Føler dette er håpløst desverre.

Anonym
Søndag 17. jan. 2016 02:45

Jeg må spørre: hvorfor får dere barn om forholdet skranter allerede? Barn gjør jo alt bare vanskeligere, og når man til slutt går fra hverandre, er det barna som sliter verst.

Anonym
Søndag 17. jan. 2016 10:35

Nå forteller du ikke hvordan det var før denne graviditeten, men under graviditet er det mange som ikke har lyst på sin kjære uten at det er noe unormalt. På slutten når jeg var svær som et fjell og babyen sparket mens vi holdt på, var det ikke alltid like fristende. Jeg tenker også at du kan ta litt ansvar selv for egen nytelse og ta på deg selv mens dere holder på. Kanskje han ikke helt vet hvordan eller ? Vet ikke hvordan dere har hatt det tidligere, men man må gi og ta. Vi hadde sex 10 dager etter fødsel. Og i snitt 3 dager i uka etter det, men dabbet mer og mer av når det nærmet seg året. Men det har vært naturlig og vi har det veldig bra sånn som det er nå. Noen ganger gjør vi det fler ganger i uka, andre ganger ikke, det viktigste er at man har det bra. Og jeg er fornøyd med sexen også da.. dere må nok prate enda mer sammen, og få han til å innse alvoret. Helt enig i at sex er viktig.

Anonym
Søndag 17. jan. 2016 13:10

Hvis du ikke liker sexen, hvorfor er den viktig da?
Hva hvis noe skjer med en av dere, og dere ikke kan ha sex, går forholdet på dunken da?

Dere må begynne i andre enden, og fikse forholdet før dere fikser sexlivet.
Det er som regel ikke sexen som er problemet, det er et symptom, ikke årsaken til at forholdet skranter.
Hvis forholdet er bra, kommer sexen av seg selv.
Hvis forholdet er veldig bra, har man det bra uten sex også.

Har du tenkt på at kanskje han ikke liker sexen han heller?
Kanskje han enten ikke er tiltrukket av deg generelt, eller at han bare synes at å ha et barn fra før av, at du er gravid og at forholdet ikke funker er en turn-off?

Hvis din tilfredsstillelse ikke er viktig for ham, kan det jo være fordi han ikke vet hvordan han skal gjøre det, og han blir sikkert ikke motivert av at du maser eller kjefter.
Vi damer tenker ofte at menn skal ha lyst 24/7, men det stemmer overhodet ikke.
De må også ha lyst, og mange ting kan dempe den lysten.

Det første dere bør gjøre, er å ringe familievernkontoret og få en time der, og kanskje også snakke med en sexolog.

Hvis han først vil ha sex med deg, kan du jo bare onanere, eller bruke en vibrator, så får du ditt.
Da kan du kanskje også vise ham hva han kan gjøre, men si det på en fin måte, og ikke formanende eller dømmende.
Kanskje er det best om du får orgasme før samleiet, under forspillet, f.eks ved at han utfører oralsex på deg?
Da kan det hende han slapper av litt mer også.
Sliter han med prematur sædavgang?
Det kan også gjøre mange menn stresset, og da fokuserer de bare på å holde ut lengst mulig, og kan virke selvsentrerte og egoistiske, selv om de egentlig er det stikk motsatte.

Uansett er et forhold mye mer enn sex, og hvis du stadig maser om det, og han føler at andre ting er viktigere, får han nok bare enda mer avsmak mot det.
Da blir det jo til at han sitter og misliker deg, og du han, også blir det bare bittert og verre for hver dag som går.

Ja, også kan det nok lønne seg som noen andre skrev over her, å ikke få barn for å redde forholdet.
Det funker aldri..

Søk hjelp, ikke gå med dette selv, det funker ikke når det har gått så langt.

Anonym
Mandag 18. jan. 2016 14:28

Takk for mange gode tanker.
Vi kunne egentlig ikke få flere barn, så vi har ikke fått barn for å redde forholdet, men barna gjør definitivt hverdagen bedre for oss :) Dette var en stor glede! Han snakker om det til alle, Og han har pussa opp barnerom, kjøpt bilstol osv og vært veldig engasjert!

Jeg kan huske at jeg har tatt opp dette med sex tidligere også, men at han ikke ville snakke så mye om det da.
Han har ikke noe fysiske problemer med den. Er ikke sjenert. Jeg har ikke forandret kropp siden vi ble sammen. Og i starten jobbet og trente vi mye så da tenkte jeg det var grunnen... Nå er jeg redd det er noe annet, men hva og hvordan løse det? Synes også han dusjer og barberer seg sjeldnere (har en jobb der det ikke er viktig å se stelt ut) og det gjør det ikke mer fristende for meg akkurat.q
Jeg maser ikke, det er rett og slett ikke tema i det hele tatt. Jeg aner ikke hvordan jeg skal ta det opp.

Når vi har sex er det knapt noe forspill, han blir liksom for ivrig. Og det er jo ikke helt greit når man har født og jeg er redd jeg kommer til å utsette det uendelig.

Han virker redd for å miste meg så å redde forholdet burde stå høyt hos han.

Godt å lufte seg litt her!

Anonym
Mandag 18. jan. 2016 21:31

Hei:) vi har 2 tette jenter på snart 3 og 1 år. Da jeg ble gravid med nummer 2 dabbet sexen av og han syntes det var "skummelt og ha sex når jeg hadde baby i magen.. Etter hun ble født var det lite overskudd til sex med en baby som ammet 24/7 og sov med meg om natten. I denne perioden ble vi på en måte enig om å sette sexlivet på vent og fokusere på å få familien til å gå rundt og heller tenke på sex når overskuddet kom tilbake:) nå er minste jenta straks et år og vi har fått overskudd til herandre og sex igjen:) kan det hende mannen din føler det litt slik? Jeg har snakket med veninner i samme situasjon og de hadde samme erfaringene som oss:) håper dere finner ut hva som funker for dere!:)

Anonym
Mandag 18. jan. 2016 23:10

Det kan jo hende at det ikke har noe med hverken deg eller barna å gjøre. Husker min eks sleit veldig med personlige ting og lot det gå utover meg. Han ville heller ikke ha sex og ville ikke snakke og ble fort irritert. Jeg var sikker på at det var jeg som var problemet, men så viste det seg at jeg var det største lyspunktet hans. Det var rett og slett helt andre ting.

Anonym
Mandag 18. jan. 2016 23:38
Det kan jo hende at det ikke har noe med hverken deg eller barna å gjøre. Husker min eks sleit veldig med personlige ting og lot det gå utover meg. Han ville heller ikke ha sex og ville ikke snakke og ble fort irritert. Jeg var sikker på at det var jeg som var problemet, men så viste det seg at jeg var det største lyspunktet hans. Det var rett og slett helt andre ting.

Høres veldig ut som det kan være vårt tilfelle også.

Anonym
Mandag 18. jan. 2016 23:48

Høres veldig ut som det kan være vårt tilfelle også.

Søk proff hjelp. :)

Anonym
Torsdag 23. juni 2016 23:17

Det er lurt å bare spørre ham. Si hvordan du opplever det, og spør hvordan han opplever det.

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}