Din erfaring

Ukjent bruker
Onsdag 15. juni 2016 15:38

Heisann dere :)

Jeg prøver å lese meg opp på det meste, men noen gang kan det være godt å høre litt med dere også.

Jeg har lyst til å trene bekkebunnen min både før og etter min fødesel. Men ingen venniner som har erfaring med dette.

Jeg har lest litt rundt på nett, og funnet ut at disse skal være gode: http://www.sinful.no/je-joue-ami-bekkenbunnskule

Har dere prøvd noe? I så fall hva? :)

Anonym
Onsdag 15. juni 2016 21:22

Heisann! Har ingen erfaring annet enn knipeøvelser, men oman leser på produktinformasjonen så står det at denne er litt tyngre enn vanlige kuler, og at man burde ha en trent bekkembunn før man benytter seg av denne. Nå vet ikke jeg hvor trent du er altså, men i og med at du spør så er du kanskje ikke så erfaren, og da er det kanskje greit å begynne med en lettere en? Som sagt, jeg har ingen erfaring selv, og det er selvsagt helt opp tiø deg, men da er du i alle fall oppmerksom på det

Anonym
Onsdag 15. juni 2016 21:25

Hei!

Det er absolutt ikke nødvendig å bruke penger på kuler, dildoer eller annet for å trene bekkenbunnen; det kan du gjøre helt uten noen ekstra hjelpemidler. :)

Det er veldig lurt at man trener bekkenbunnen hver dag, uavhengig av om man er gravid eller ikke, da det minsker sjansene for bl.a inkontinens senere i livet.

Har du kontroll på muskelen?
Hvis ikke, kan du "finne" den ved å sette deg på do og tisse, også stoppe strålen.
Den muskelen som stopper strålen, er den du skal stramme.

Tenk at underlivet skal trekkes opp i kroppen.
Det kan føles rart til å begynne med, men du blir vant til det.
Hold i 10 sek av gangen, 3 ganger.
Gjør øvelsene 3x om dagen, eller så ofte du husker/orker.

Hvis du sliter med å få kontakt med musklene, kan du prøve å putte en ren finger inn i skjeden (eller evt. en ren dildo eller få hjelp av partneren) og prøve å stramme musklene rundt den.
Orgasmer trener også de musklene. ;)

Lykke til med resten av svangerskapet!
(Kniiiip! ;) )

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}