Bekken-og magesmerter

Anonym
Onsdag 21. sep. 2016 00:06

Hei, jeg fødte for ca 5 uker siden og renselse har vært bra, blødde en del de 3 første dagene før det avtok. Nå har jeg begynt å blø litt igjen, og jeg har plagsomme smerter på høyre side, helt nederst på magen. Jeg lurer på hva dette kan være? Jeg har også mensensmerter i tillegg.
Jeg hadde også bekkenløsning på høyre ben, nå gjør det skammelig vondt fra hofta og ned til kne, verkende smerter nesten konstant. Spesielt på nattan og etter jeg har gått tur eller stått / gått en stund. Hva kan hjelpe her?

Det begynner å bli uutholdelig begge delene.

Anonym
Onsdag 21. sep. 2016 00:15
Hei, jeg fødte for ca 5 uker siden og renselse har vært bra, blødde en del de 3 første dagene før det avtok. Nå har jeg begynt å blø litt igjen, og jeg har plagsomme smerter på høyre side, helt nederst på magen. Jeg lurer på hva dette kan være? Jeg har også mensensmerter i tillegg.
Jeg hadde også bekkenløsning på høyre ben, nå gjør det skammelig vondt fra hofta og ned til kne, verkende smerter nesten konstant. Spesielt på nattan og etter jeg har gått tur eller stått / gått en stund. Hva kan hjelpe her? Det begynner å bli uutholdelig begge delene.

Du hadde jo en veldig kort renselse, så dette kan være resten, eller mensen, eller skorpen som har løsnet.
(Den skal det.)
Be legen/jordmoren din ta en kontroll, det er lurt nå uansett.

Du må be om fysioterapi for bekkenplagene dine, det er gratis, bare be om en henvisning fra legen din.
For de fleste går det over etterhvert.

Ukjent bruker
Onsdag 21. sep. 2016 13:14

Tusen takk for svar, bekymringen ble lott lettere nå. lurte litt på om det kunne vært infeksjon se, siden jeg ikke merker at jeg må tisse etter jeg fødte, kunne kanskje hatt en sammenheng. Litt frustrert i natt merket jeg. Jeg har kontroll hos legen i førsten av oktober, så tenkte å ta det opp da.

Anonym
Onsdag 21. sep. 2016 20:48
Tusen takk for svar, bekymringen ble lott lettere nå. lurte litt på om det kunne vært infeksjon se, siden jeg ikke merker at jeg må tisse etter jeg fødte, kunne kanskje hatt en sammenheng. Litt frustrert i natt merket jeg. Jeg har kontroll hos legen i førsten av oktober, så tenkte å ta det opp da.
Det kan være en infeksjon, men da får man som regel feber, og utflod/blod lukter ordentlig ekkelt.
(Enda verre enn renselsen.)

Det er helt normalt å ikke kjenne at man må tisse ganske lenge etter fødselen.
Gjør knipeøvelser, drikk nok og gå på do med jevne mellomrom. :)

Mer innhold
Instagram - Siste bilder tagget med #altformamma vises her

{{image.caption.text}}